כחמישים אלף עיטי חורש חלפו בשמי הארץ

אליהו גרין No Comments on כחמישים אלף עיטי חורש חלפו בשמי הארץ

תרימו את העיניים למעלה: היום ומחר צפויים לחלוף בשמי ישראל, כחמישים אלף עיטי חורש, שהם כמחצית מהאוכלוסייה העולמית של עוף דורס זה

צילום: יובל דקס, החברה להגנת הטבע
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (רביעי) ומחר (חמישי) צפויים לחלוף בשמי ישראל, כחמישים אלף עיטי חורש, שהם כמחצית מהאוכלוסייה העולמית של עוף דורס זה.

צפרי החברה להגנת הטבע, מספרים כי מערכת מזג האוויר החורפית, שפקדה את מזרח הים התיכון, בימים האחרונים, גרמה ל – 'פקק תנועה' בשמיים, מצפון לישראל, שהשתחרר היום.

היום ביער בן שמן. צילום: יובל דקס, החברה להגנת הטבע

"מזג האוויר המעונן והבלתי יציב, מונע מעופות דואים, כמו עיט החורש, להתקדם בנדידה", אומר ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות, בחברה להגנת הטבע. "עם התבהרות השמיים, מתחדשת הנדידה. שיירות של אלפי עיטים, נכנסות לישראל מלבנון, וחוצות את שמינו, לכיוון דרום מערב. הציר מתרכז מעל מזרח גוש דן, ומשם ממשיך דרך השפלה הדרומית, אל הנגב ואל סיני".

עיט החורש, הוא עוף דורס גדול למדי, עם מוטת כנפיים של כמעט שני מטרים. הוא דוגר ביערות ותיקים במזרח אירופה ובמרכזה, ומבלה את החורף ביערות אפריקה שמדרום לסהרה, דרומה עד לדרום אפריקה. עיט החורש מוגדר כמין רגיש באירופה, בשל תלותו ביערות ותיקים שהולכים ונעלמים. כמו כן, עיט החורש ודורסים נוספים, סובלים קשות מצייד בלתי חוקי מאסיבי במדינות מסביב לישראל, במיוחד בלבנון.

צילום: יובל דקס, החברה להגנת הטבע

יובל דקס, החברה להגנת הטבע

"כואב מאוד לצפות בעיטים שמגיעים אלינו מלבנון, עם פצעי ירי", מוסיף ד"ר פרלמן. "עיטים פצועים אלה, מעידים על העיטים הרבים שנטבחים בלבנון. על הקהילה הבינלאומית, לפעול בתקיפות נגד המדינות שמאפשרות צייד בלתי חוקי כזה. בישראל, עלינו לעשות כמיטב יכולתנו, על מנת לסייע לעופות הנודדים, להשלים את מסעותיהם בבטחה, כולל שמירה ושיקום של תחנות עצירה איכותיות, ושמירה על שמיים בטוחים ונקיים מתשתיות, שעשויות לסכן אותם".



0 תגובות